Sunday, April 15, 2012

yang selalu mengintaimu:)

بسم الله الرحمن الرحيم

Pernah tak terpikir kalau-kalau kejap lagi malaikat maut datang menjemput? Macam mana ye keadaan kita masa tu? Sedang kusyuk kah kita mengingati Allah? atau sedang gembira melayan al-hawa?

Sungguh memikirkan bagaimana keadaan ketika mati itu sangat membuatkan aku menelan air liur berkali-kali. Aku tertanya-tanya diri sendiri, sudah bersediakah aku? Aku sangat takut andai ketika saat maut itu menjemputku, aku bukan dalam keadaan yang Allah redha. Astaghfirullah al-'azim.


Owh aku sangat yakin Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Penerima taubat hamba-Nya. Cuma kita ini manusia. pasti tidak lari dari melakukan dosa. Bak kata naqibah 1st aku yang aku panggil cik N, bukan manusia namanya jika kita mampu melawan nafsu. Dan itulah yang paling aku takuti. Sedar perkara itu salah, tapi terus juga melakukannya. ya Allah. Naudzubillahi min zalik.

ya Allah. Sungguh aku mohon ya Allah. Aku mohon agar nyawa ini Engkau ambil kembali tatkala aku sedang sujud nasuha padaMu. Aku ingin kembali dalam keadaan hati ini bersih ya Allah. Ampunilah dosaku, keluargaku, dan seluruh umat Islam ya Allah. Ameen ya Rabb.

p/s: cik N, kalau-kalau cik N baca ni, saya nak cakap, saya sayang cik N kerana Allah..doakan saya dapat husnul khotimah ye cik N..supaya kita dapat sama-sama jumpa dekat syurga Allah..biiznillah:):)

dari seorang hamba yang rindu tapi malu.

No comments:

Post a Comment