Thursday, April 12, 2012

Sujud itu

بسم الله الرحمن الرحيم  

ya Allah.
Jika tiba saatnya aku ditakdirkan bertemu dengan-Mu,
aku pohon agar saat itu,
hati ini sedang rindu,
sedang syahdu,
dalam mengingati-Mu.

ya Allah,
Andai tiba saat nyawaku Engkau ambil kembali,
aku pohon agar itu waktu terbaik buat diri ini,
untuk menghadap mati yang hakiki,
yang juga pembebasan abadi,
buat hati-hati yang suci.

ya Allah,
bersediakah aku?
sudah cukupkah amalku?
berapa banyak bekalku?
sungguh aku malu,
untuk menghadap-Mu,
bersama dosa menggunung di bahu.

ya Allah,
hanya pada-Mu,
aku mengadu,
ya Allah,
aku mohon pada-Mu,
ambillah nyawaku,
kembali pada-Mu,
ketika diriku,
sujud penuh syahdu,
menyembah Engkau Allah yang Satu,
sambil melafazkan taubat nasuha pada-Mu.

Ameen ya Rabb.

No comments:

Post a Comment