Sunday, June 30, 2013

Mind Rant

بسم الله الرحمن الرحيم

akhir-akhir banyak pulak aku menulis di blog. seolah-olah ada banyak masa. sedangkan tidak. sebab wajibat akstaru minal auqat.

bila ijazah menggesa, mununtut haknya dan pada masa sama risalah juga wajib diberi perhatian melebihi segalanya.

ada lagi 3 bulan. sebelum ijazah dilengkapkan. Dan selepas itu seharusnya aku balik. Balik ke tempat di mana aku dilahirkan.

Tetapi ada sesuatu yang merantai hati aku di sini, yang menahan kakiku. Risalah itu. Risalah itu. Risalah itu.

Tawaran sambung belajar sudahku terima Alhamdulillah. Cuma kini tinggal biasiswa. Yang aku sendiri tidak pasti hujung jalannya. Tapi aku yakin, Allah pasti sudah tetapkan yang terbaik buatku.

Di mana sahaja aku bakal ditetapkan kelak, disitu Allah aku junjung insyaAllah dan semoga ianya terbaik buat dakwah dan tarbiyahku.

ya Allah ya Allah ya Allah. Semoga syahid menantiku. Semoga aku sedia menanti kedatangan syahid menjemput.

buat kalian yang membaca. ku mohon titipkan doa buat aku. biar kita tidak pernah bersua muka. tapi aku yakin, kita punya tujuan yang sama. Allahu ghayatuna, wa amit ha 'alasy syahadati fi sabilik.

Allahu a'lam

No comments:

Post a Comment