Saturday, September 7, 2013

Mind Rant 2

بسم الله الرحمن الرحيم

Aku kadang tertanya sendiri sebab apa aku menulis.

dan aku hampir nak menangis.

benarlah kata orang niat itu macam angin. tak nampak dan tidak boleh diikat stay kat satu tempat. berubah setiap masa.

melihat artikel lama juga membuatkan aku terus ingin menangis.

banyak ditulis tapi amal entah ke mana.

cerita bersiri juga tidak lengkap tiada endingnya. idea dah ada tapi tangan tebejat kaku entah kenapa.

ketar kepala lutut aku bila memikirkan hasil tulisanku dipapar di padang mahsyar kelak lalu meminta bukti aku mengamalkan apa yang aku rencana.

nak kata tak cukup masa, sibuk semedang, lebih ramai yang sibuk berbanding aku.

aku duduk lagi. merenung masa lepas. banyak sebenarnya masa terbuang.

dan Allah melihat malaikat mencatat.

mungkin kerna jiwa ini sebenarnya sakit tenat perlu segera dirawat.

wahai hati, mahukah kau ku pinang untuk kembali kepada Allah?


No comments:

Post a Comment